Gdybym Cię nie znał

1. Gdybym Cię nie znał, Jezu mój kochany,
Gdyby nie krzyż Twój i nie Twoje rany.
W którąż bym, nędzny, mógł obrócić stronę
Oczy stęsknione?

2. Gdzież bym przed smutkiem znaleźć mogł obrońcę
I drugie serce, równie miłujące?
Z Ciebie jedynie płyną łaski zdroje,
Zbawienie moje.



3. Grzechem skażona ma istota cała.
Litość Twa sobie mnie upodobała
- I obsypujesz zawsze mnie bez miary
Swoimi dary.

4. Gdybyś Ty za mną nie podążył, Chryste -
Ja bym nie szukał, Panie, Cię, zaiste,
Tyś mnie znalazłszy, owcę zagubioną,
Wziął na Swe łono.

5. Niech Cię ma wdzięczność sławić nie przestanie,,
Że krwią Swą własną mnie obmyłeś, Panie;
Duszy zbłąkanej grzechy przebaczyłeś,
Zbawić raczyłeś.

6. Lecz nie wypuszczaj nas ze Swej opieki;
Niech imię Twoje święci się na wieki;
Niechaj świat cały padnie na kolana
I wielbi Pana.

słowa: Bp Krystian Gregor
muzyka: Maciej Figas ISCR