Gdzieżeś, ukochany Jezu mój

1. Gdzieżeś, ukochany Jezu mój, Chryste?
Gdzie Cię szukać będę? Znajdę zaiste?
Wydaj z Siebie światłość, światła Dawco,
Żyć bez Ciebie nie chcę:
Tyś mym Zbawcą.

2. Ciebie, Jezu, znaleźć serce me żąda,
Ciebie z każdej strony tęsknie wygląda;
O, powróćże do mnie, skarbie drogi,
Wybaw serce moje z wszystkiej trwogi.


3. Póki Cię nie znajdę, szukać Cię będę,
We dnie, jak i w nocy tak wołać będę:
Ukaż się, Jezusie, mnie smutnemu,
Racz dać pocieszenie mnie grzesznemu.

4. Jeśli Cię nie znajdę, mój miły Chryste,
Zginę już na wieki, wiem to zaiste,
Śpiesz się więc i przybądź nieodwłocznie.
Niech się pomoc moja z Tobą pocznie!

5. Z Tobą się połączyć chce serce moje,
Bo bez Ciebie dłużej się nie ostoję.
Życie me bez Ciebie jest tu niczym,
Z Tobą, mój Jezusie, śmierć jest życiem.

6. Dokądkolwiek pójdziesz, pójdę za Tobą,
Jarzmo Twoje niosąc, nawet do grobu,
Gdy mieć Ciebie będę, zacny Panie,
Jużmi nic nie braknie, me Kochanie!

słowa: Kancjonał ks. J. Trzanowskiego
muzyka: Maciej Figas ISCR