Pierwszym głosem

1. Pierwszym głosem, kiedy wstaję,
Boże, dzięki Ci oddaję.
Duszo, chwalże imię Jego:
Słucha Pan Bóg śpiewu Twego.

2. Któż był stróżem moim w nocy,
Gdym śpiąc nie miał żadnej mocy?
Któż od nieszczęść zachowywał,
Gdym na łożu odpoczywał?




3. Tyś to, Panie nasz nad pany,
Tobie żywot nasz poddany,
Ty go w nocy zachowujesz,
Nam go z rana znów darujesz.

4. Chwała Tobie, żeś w Swej mocy 
Tej minionej strzegł mnie nocy, 
Żeś po trwożnej mi ciemności
Dał doczekać dnia jasności.

5. Swą pomocą znów mnie wspieraj,
Ducha Swego nie odbieraj,
Bym Ci ku upodobaniu 
Sprostał swemu powołaniu.

6. Strzeż dziś życia mego, Panie,
W Tobie składam swe ufanie;
Bądź mi Zbawcą w utrapieniu,
Bądź mi Ojcem w przewinieniu.

7. Daj, bym czasu tu nie trwonił
I dziedzictwa nie uronił,
A gdy wieczór mój nastanie
- Wesół zasnął w Tobie, Panie!

8. Pierwszym głosem, kiedy wstaję,
Boże, dzięki Ci oddaję.
Duszo, chwalże imię Jego:
Słucha Pan Bóg śpiewu Twego.

słowa: Krystian Gellert
muzyka: Maciej Figas ISCR