Zdarz, bym we wszystkich

1. Zdarz, bym we wszystkich swych sprawach, o Panie,
Wolę Twą świętą miał zawsze w pamięci!
Racz mi dać Boże, chęc i wykonanie,
Niech się w mej duszy wciąż imię Twe święci.
Niosę ofiarę z mej duszy i ciała,
I ze wszystkiego, co dobroć Twa dała.

2. Utwierdź, o Boże, i ożyw mą wiarę,
Niech się objawia w miłości bliźniego!
Każdy niech bierze z owoców jej miarę,
Ile sprawuje w człowieku dobrego.
Niech w boju z światem dodaje mi męstwa,
Abym, bój tocząc, był pewny zwycięstwa.


3. Niechaj, dopóki przez świat pielgrzymuję
Za dni złych, umysł zachowam stateczny;
Wszystko niech chętnie z Twej ręki przyjmuję,
Co mi Twej woli da wyrok odwieczny.
Udziel mi w szczęściu zbawiennej skromności,
Męstwa z pociechą w dni ciężkiej załości.

4. Daj mi w modlitwach wciąż trwać i bojować,
Abym, gdy skończę swoj bieg w doczesności,
Dzięki mógł godnie Twej czci ofiarować
Wraz z wybranymi w krainie wieczności.
Tam, po skończonym doczesnych dni boju,
Wemę dział wieczny błogiego pokoju.

sł.: Śpiewnik Warszawski
m.: Maciej Figas ISCR