Pochwal, mój duchu, Mocarza

1. Pochwal, mój duchu, 
Mocarza wielkiego wszechświata!
Niechaj się w sercu mym 
prośba z podzięką przeplata.
W górę się zwróć! 
Psalmie i harfo, się zbudź! 
Niechaj pieśń w niebo ulata.

2. Pochwal, mój duchu, 
Mocarza, co ziemi obroty
Sprawia i w niebo 
orlimi podnosi cię loty;
Który ci dał
W dobrach rozlicznych Twój dział
Z Swojej ojcowskiej szczodroty.



3. Pochwal Mocarza,
co cudnie ciętak ukształtował,
Zdrowiem obdarzył
i drogi ci zawsze torował.
Wśród iluż trwóg 
Wielki, potężny ten Bóg
Ciebie pod skrzydła Swe chował!

4. Pochwal, mój duchu,
Mocarza, co ci błogosławił,
Który w strumieniach 
miłości się tobie objawił.
Duchu mój, miej Boga 
w pamięci wciąż swej,
Byś Jego wszechmoc rad sławił.

5. Pochwal, mój duchu,
Mocarza i wznieś Mu śpiewanie!
Z wszystkim, co życie ma,
wespół zwróć Doń swe błaganie;
On światłem twym.
Chwalmy więc sercem Go swym:
Amen, tak niechaj się stanie.

słowa: Joachim Neander
muzyka: Maciej Figas ISCR