O Chryste, w sercu moim

1. O Chryste, w sercu moim 
Twe imię tylko tkwi,
Jaśnieje światłem Swoim
I radość niesie mi.
Przede mną niechaj stanie
Krzyżowej męki Twej
Podniosły obraz, Panie,
Pociecha w nędzy mej.

2. O Chryste, w sercu moim
Twe imię tylko tkwi,
Jaśnieje światłem Swoim
I radość niesie mi.
Gdy ciemną noc dokoła,
Gdy bólem dotknie cios,
Miłości Twej nie zdoła
Mi wydrzeć żaden los.



3. O Chryste, w sercu moim
Twe imię tylko tkwi,
Jaśnieje światłem Swoim
I radość niesie mi.
Zachowam je też, Panie,
Na zawsze w sercu swym.
Aż ono bić przestanie
I zasnę wiecznym swem.

4. O Chryste, w sercu moim
Twe imię tylko tkwi,
Jaśnieje światłem Swoim
I radość niesie mi.
Więc się odgrażaj, świecie,
I ile chcesz - się sróż,
Mym słońcem Boże dziecię,
Mą tarczą wierny stróż.

5. O Chryste, w sercu moim 
Twe imię tylko tkwi,
Jaśnieje światłem Swoim
I radość niesie mi.
To słońce niech mi świeci,
Tą tarczą chciej mię kryć;
Choć burze świat mi wznieci,
Spokojnym mogę być.

6. O Chryste, w sercu moim
Twe imię tylko tkwi,
Jaśnieje światłem Swoim
I radość niesie mi.
Więc, piekło i szatanie,
Srożycie darmo się,
Gdyż w mej obronie stanie
Ten, co was w otchłań pchnie.

7. O Chryste, wsercu moim
Twe imię tylko tkwi,
Jaśnieje światłem Swoim
I radość niesie mi.
Przede mną niechaj stanie
Krzyżowej męki Twej
Podniosły obraz, Panie,
Pociecha w nędzy mej!

słowa: Ks. Jan Schade
muzyka: Maciej Figas ISCR