Spojrzenie Jezusa Miłosiernego

jak Ty, Jezu, ciągle na mnie patrzysz
nie przestajesz ze mnie spuszczać wzroku
przenikasz nim i sięgasz do głębi
i przywracasz w moim sercu pokój

to spojrzenie jest pełne ufności
to spojrzenie jest spojrzeniem z krzyża
mówi, że nie jestem sam na świecie
tym spojrzeniem mnie do siebie zbliżasz

widzę w Twoich oczach przebaczenie
już nie istnieje mój grzech i zdrada
są w nich Twoje najskrytsze pragnienia
nadzieja, którą we mnie pokładasz

jakbym tylko ja dla Ciebie istniał
jakbyś świata nie widział poza mną
jakbym był dla Ciebie źródłem szczęścia
gwiazdą, słońcem i rosą poranną

wszystko, co piękne jest w tym spojrzeniu
już nie przeraża mnie cios i kamień
już umiem podnieść się w okamgnieniu
bo przyszła miłość i patrzy na mnie

wszystko, co piękne jest w tym spojrzeniu
już nie przeraża mnie cios i kamień
już umiem podnieść się w okamgnieniu
bo przyszła miłość i patrzy na mnie

słowa: ks. Mariusz Bernyś ("Tron miłosierdzia. Wiersze", Apostolicum, Ząbki 2017)
muzyka: Emef