Kapłaństwo całe jest na krzyżu

kapłaństwo całe jest na krzyżu
to z Galilei i z Golgoty
z Monte Cassino i z Asyżu
twoje ucieczki i powroty

to, co przychodzi z taką siłą
ten ból potworny samotności
kiedy życie żebrze o miłość
- Mój ostateczny akt miłości

odkryj w nim miłosierdzie całe
kiedy nagle jesteśmy razem
z Moim cierpieniem w hostii białej
w twych dłoniach pośród życia zdarzeń

w tej hostii przytul się do krzyża
kiedy zatracasz swoją drogę
gdy całe życie cię poniża
przytul się, bo Ja jestem Bogiem

nikt nie zrozumie cię, lecz ze Mną
zostań, gdy mówię Moje: Pragnę
Ja zejdę z krzyża w twoją ciemność
i światłem do twych stóp upadnę


nikt nie zrozumie cię, lecz ze Mną
zostań, gdy mówię Moje: Pragnę
Ja zejdę z krzyża w twoją ciemność
i światłem do twych stóp upadnę


słowa: ks. Mariusz Bernyś ("Tron miłosierdzia. Wiersze", Apostolicum, Ząbki 2017).
muzyka: Emef