Boję się krzyża

1. Boję się krzyża, boję cierpienia,
Boje się, Panie, że się nie zmieniam,
A przecież każda chwila codzienna,
Ma mnie prowadzić na progi nieba.

2. Dałeś mi życie, dzień każdy dobry
I pragniesz, abym był człek pobożny,
Bym chciał pochylać się nad swym życiem,
I zmieniał siebie, patrząc na Ciebie.




3. Czuwasz nade mną tutaj na ziemi,
Bo z Twej miłości na świat przyszedłem,
I w każdej chwili mego żywota,
Wciąż mnie otula nieba tęsknota.

4. Chcesz, dobry Panie, abym w mym życiu
Niósł Tobie chwałę, cześć Ci należną,
Bo moje życie - całe dla Ciebie,
Dziś, tu na ziemi, a kiedyś w niebie.

5. Otocz mnie, Panie, swoim ramieniem,
I choć naznaczysz cierpień brzemieniem,
Niech Twoja mądrość będzie mi słodka,
Bym mógł w wieczności, Panie, Cię spotkać.

sł.: ks. Maciej Ziembicki
m.: Maciej Figas ISCR