O Panie, Boże mój

1. O Panie, Boże mój, Ty zdroju łaski wszelkiej,
Coś wszystko stworzył Sam
W mądrości Swojej wielkiej,
Przy zdrowym duchu daj
I zdrowe ciało mi,
A niechaj w ciele tym
I serce czyste tkwi.

2. W nieszczęściu każdym daj
Wytrwałość mi i męstwo;
Dopomóż dźwigać krzyż,
A w walce daj zwycięstwo.
Gdy zewsząd wrogów moc,
W pokorze niech mam broń,
A w pokuszenia czas
Ty radą Swą mnie chroń.

3. Jeżeli długo mi
Na świecie żyć sądzono
I wątły wlokąc krok,
Powiększyć starców grono,
Spraw, bym cierpliwy był,
Pamiętał na Twój głos
I z chlubą nosić mógł
W starości siwy włos.

4. Gdy śmierci przyjdzie czas,
Daj błogie mi skonanie;
Miłościw, Jezu, bądź
Przez Swojej krwi przelanie.
I przyjmij duszę mą,
A zgon mi lekki zrób
I pośród chrześcijan racz
Przeznaczyć ciełu grób.

5. A w ostateczny dzień, 
Gdy zmarłych wskrzesisz, Panie,
I memu ciału daj
Chwalebne zmartwychwstanie.
Przed Swój mnie wezwij tron
I niebios otwórz drzwi,
Gdzie już na wieki wiek
Pieśń chwały zabrzmi Ci.

sł.: ks. Jan Heermann
m.: Maciej Figas ISCR