O Boże, z łaski Twojej

1. O Boże, z łąski Swojej
Pomagaj duszy mojej,
By wolę Twą spełniała 
I nigdy, już nigdy Cię nie zasmucała.

2. Czy z dłoni Twojej, Panie,
Mam radość czy też łkanie,
Czy daje co, czy bierze,
W pokorze się, Boże, 
Już Tobie powierzę.

3. Utwierdzaj mnie w pewności,
Że z Swojej to miłości
Mnie zsyłasz ku dobremu
Dni błogie i trwogi,
Dziecięciu Swojemu.

4. Gdy smutkiem obciążony, 
Wyglądam Twej obrony,
Podnoszę wzrok do Ciebie,
O Boże, mój Boże,
Daj pomoc w potrzebie!

5. O zbawco mój kochany,
W Twym słowie balsam dany, 
Cudownym zdrojem ono,
Z nim siła wstąpiła
W mą duszę zemdloną.

6. Za hojne Twoje dary,
Co dajesz ich bez miary
Dla duszy i dla ciała,
Niech Tobie w tej dobie
Cześć bęzie i chwała!

7. Gdy przyjdzie już skonanie,
Wysłuchaj me błaganie,
Ach, zakryj nędzę moją, 
U Siebie daj w niebie
Odpocząć po znoju!

sł.: ks. Jerzy Heczko
m.: Maciej Figas ISCR