Ach, Jezu najsłodszy

1. Ach, Jezu najsłodszy, o posil mię, Panie,
Pociągnij do Siebie przez Swe zmiłowanie.
Daj, żebym mógł Ciebie gorąco miłować,
Dopóki na świecie mam żyć i bojować.

2. Spuść z nieba, o Panie, żywota strumienie
I roznieć w mym sercu miłości płomienie,
Obficie mnie nawiedź Swej łaski darami,
Świętymi obdarzyć mnie racz pociechami.



3. O, chciejże mnie ze snu grzesznego ocucić
I obraz Twój Boży w mym sercu przywrócić;
Pokorę i cichość daj słudze Swojemu,
Bym Tobie podobał się, Bogu mojemu.

4. Racz odziać mnie szatą Swej sprawiedliwości,
Daj, Jezu, wieść życie w spokoju, w radości;
Niech we mnie się ducha owoce rozmnożą
I sprawom cielesnym już tamę położą.

5. Zaznawać mi mocy daj wieku przyszłego,
Osłodzić też brzemię racz krzyża mojego;
W ucisku i smutku udzielaj mi męstwa,
Przez Ducha Świętego wiedź mnie do zwycięstwa.

sł.: Ze szwedzkiego
m.: Maciej Figas ISCR