Tajemnicę odrodzenia

1. Tajemnicę odrodzenia
Objaw mi, o Duchu Święty!
Niech wewnętrznie mnie odmienia
Zdrój Twej łaski niepojęty.
Światła Twego pragnę szczerze,
Utwierdź serce w świętej wierze;
Moc cudowna z Ciebie płynie,
Pokój, radość, poświęcenie.


2. Kto się znowu nie narodzi,
W bramy niebios wejść nie może;
Świat człowieka gubi, zwodzi,
Ty mą duszę uświęć, Boże;
Duchu Święty, światło złote,
Zapal w sercu wiarę, cnotę;
Oświeć mnie Swej łaski zorzą,
Obudź we mnie miłość Bożą.

3. Gdy błądzący drogi szuka,
Wiedziesz go do prawdy zdroju;
Twoje światło, Twa nauka
Ciężkie rany grzechu goją.
Ty przywracasz ciemnym oczy,
Ty wyzwalasz z piekła mocy,
W Tobie dusza się raduje,
Pokój błogi serce czuje.

4. Nasz wszechmocny Ojcze, Stwórco,
Tyś miłością świat żywiącą.
Słowem Ojca jesteś, Synu,
Dany grzesznym ku zbawieniu.
Duchu Święty, światłem łaski
W niebo wiedź lud chrześcijański;
Jesteś, Boże niepojęty,
W Trójcy jeden, wieczny, święty.

słowa: Ks. dr Andrzej Buzek
muzyka: Maciej Figas ISCR