O Jezu, słońce łaski

1. O Jezu, słońce łaski, 
Światłości życia Ty!
Niech światła Twego blaski
Rozświetlą serce mi.
Rozwesel łaską Swoją
I odnów duszę moją.
Nie odmów, Boże mi!


2. Wybaczyć racz mi grzechy,
Za Siebie odrzuć je.
Nie odmów Swej pociechy,
W Swym gniewie nie karz mnie.
Niech pokój Twój przebłogi
Ukoi serca trwogi!
Nie odmów prośbie mej!


3. Starego człeka myśli,
Zakusy grzeszne złam!
Niech z Tobą jak najściślej
W serdecznym związku trwam.
W Twej służbie, dla Twej chwały
Niech żyję odtąd cały,
Bo odkupienie mam!

4. Wznieć we mnie Twe poznanie,
O skarbie duszy mej!
Rozjaśnij umysł, Panie,
Przez słowo prawdy Swej,
Bym w Ciebie wierzył silnie,
Trwał w prawdzie nieomylnie.
Ach, wzrastać we mnie chciej!

5. Użyczaj mi pomocy,
Odwagi, męstwa, sił,
Bym dzięki Twojej mocy
Do dzieł tych zdolny był.
Bo wszelkie me stararnie
I własne poczynanie
Nic nie pomoże mi.

6. Więc, Ojcze mój łaskawy,
Tyś wierny Pan, mój Bóg!
Odwracaj wszystkie sprawy,
co wiodą do złych dróg.
Umacniaj mnie codziennie,
Bym wolę Twą sumiennie
I chętnie spełniać mógł!

słowa: Ludwik Andrzej Gotter
muzyka: Maciej Figas ISCR