Ucz mnie Innocenty

1. Innocenty Bracie
Braciszku kochany
Tyś przez całe życie
Maryi poddany

2. Służysz Bożej Matce
W zakonnym habicie
Ty Maryję wielbisz
Jak jawnie, tak skrycie



3. Czcisz Serce Jezusa
Jemu cześć oddajesz
W miłości Chrystusa
Nigdy nie ustajesz

4. Mnie Ty mianowałeś
Rycerzem Maryi
Cudowny Medalik
Ja noszę na szyi

5. Z nim się nie rozstaję
On daje mi siły
Jego Innocenty
Wezmę do mogiły

6. Twą ręką włożony
On od zła mnie strzeże
Przez Ciebie zawarłem
Z Maryją przymierze

7. Będę Matki bronił
Tobie to ślubuję
Ja Królową Polski
Nad życie miłuję

8. Ona mą Patronką
Do Niej się uciekam
Z pacierzem, z modlitwą
Już dzisiaj nie zwlekam

9. Bądź mi Innocenty
Przykładem świętości
Naucz mnie Maryi
Tak jak Ty miłości

10. Tyś jest franciszkanin
Ja człowiek w cywilu
Naucz mnie czcić Boga
W zakonnika stylu

11. Osłaniaj modlitwą
Me serce poety
By zniosło ból wszelki
Ciosy przez sztylety

12. Które weń wbijają
Maryi wrogowie
Lecz ono co czuje
Napisze i powie

13. Ono dziś rycerskie
Jak twe Innocenty
Tyś jest mi przykładem
Niczym ziemski święty

14. Za Ciebie się modlę
Już [z chwilą] poznania
Ucz mnie Innocenty
Maryi kochania

słowa: Marian Pakoca, 21.10.1994 r.
muzyka: Maciej Figas ISCR