Niech cały się raduje świat

1. Niech cały się raduje świat
I pląsa w dniu wesela,
Niech każdy dzisiaj śpiewa rad
Na chwałę Zbawiciela:
Jak umiłował Pan swój lud
I jaki wielki sprawił cud,
Jak drogo to przypłacił!

2. Mnie w srogich więzach trzymał czart
i byłem w jego mocy,
Sromotnej tylko śmierci wart 
grzeszyłem w dzień i w nocy,
Ginęło dobro gdzieś za mgłą
I coraz bardziej brnąłem w zło,
Co całkiem mną owładło.

(autor: Olga Darczuk)

3. I każdy czyn mój to był błąd,
co pchał mnie w grzechu szpony,
W pogardzie miałem Boży sąd,
tak byłem zaślepiony.
Mijały nędzne moje dni
I rozpacz serce żarła mi - 
Do piekła runąć miałem.

4. Lecz wtedy Bóg użalił się 
niedoli mej bez miary,
Na miłosierdzie wspomniał swe,
zaniechał słusznej kary,
Ojcowski na mnie zwrócił wzrok
I zstąpił w nędzy mojej mrok,
By dać, co miał najdroższe.

5. I rzekł do Syna: - Litość mam 
nad dziećmi, które giną...
Korono moja, pośpiesz tam
ku biednym ziemi synom;
Miażdżące jarzmo z bark ich zrzuć
I łaskę swoją na nich zwróć,
Niech żywot znajdą w Tobie!

6. Syn rozkaz Ojca spełnił rad
i przyjął ludzką postać;
Z dziewicy zrodził się na świat,
by Bratem moim zostać;
Cierpienie znosił, znosił trud
I w poniżeniu życie wiódł,
By skruszyć moc szatana!

7. Rzekł do mnie: - Nie odstępuj Mnie,
a będzie ci z tym dobrze,
Za ciebie się poświęcić chcę
i walczyć będę chrobrze,
Bo Jam jest twój,
a tyś jest Mój,
Przy boku Moim wiernie stój,
A wróg nas nie rozłączy...

8. Com czynił, czegom uczył was, 
to czyń, rozgłaszaj śmiało,
by na tej ziemi w każdy czas
Królestwo Me wzrastało;
Człowieczym sądom nierad wierz,
a skarbu swego pilnie strzeż
I słuchaj przestróg Moich!

słowa: Śpiewnik Warszawski
muzyka: Maciej Figas ISCR