Na Golgotę

1. Na Golgotę, duszo, śpiesz,
Stań pod krzyżem Zbawiciela;
W swoim żalu tym się ciesz,
Że Bóg przezeń łask udziela.
Tam oglądaj Zbawcy krzyż
I w pokorze doń się zbliż.

2. Patrz, na krzyżu cierpi Pan,
Znosi ból i pohańbienie;
Krwią płynącą z świętych ran
Płaci nasze odkupienie.
Ciężki z śmiercią tocząc bój
Kona w mękach Zbawca twój.



3. Zbawicielu, Tyś bez win,
Twej miłości nie masz miary.
Tyś jest święty, Boży Syn,
Za mnie srogie znosisz kary.
Abym ja mógł w niebie żyć,
Moim Zbawcą pragniesz być.

4. Cóż Ci, Zbawco, za to dam,
Żeś odkupił mnie, grzesznego?
Nic nie pragniesz od nas Sam
Oprócz serca skruszonego.
Weź je, Panie, obudź w nim
Życie nowe Duchem Swym.

5. Serce Swoje otwórz mi,
Ukaż źródło łask w Swej męce,
A ja troski me i łzy
Z wiarą złożę w Twoje ręce;
Prowadź mnie przez krzyż i znój,
Gdzie Sam jesteś, Jezu mój!

6. Niech mnie Twej miłości moc
W smutku krzepi najłaskawiej,
A gdy przyjdzie śmierci noc,
Niech mnie męka Twoja zbawi.
Kto przez rany zbawion Twe,
Może rzec: - Spełniło się!

słowa: ks. Beniamin Schmolck
muzyka: Maciej Figas ISCR