Ja chcę, o Boże

1. Ja chcę, o Boże, wolę Twoją czynić,
Postanowienia tego nie odmienić.
Z całym swym życiem Tobie się oddawać,
W cnocie zostawać.

2. Doświadcz i poznaj, czy to myślę szczerze;
Niech od obłudy łaska Twa mnie strzeże,
Bym z wszelkiej siły czynił w swoim stanie,
Co Ty chcesz, Panie!

3. Gdyby Twa bojaźń wszędzie mnie wodziła
I w samotności zawsze mną rządziła:
Jakżebym wiernie po Twych drogach chodził,
Siebie nie zwodził.

4. Daj, bym i w mrokach Ciebie się obawiał,
Na grzech, sromotę siebie nie wystawiał,
Głosu sumienia swego strzegł skwapliwie
I żył cnotliwie.

5. Udziel mi chęci i sił do dobrego,
A urąganie zniosę świata tego
I będę w cnocie miał upodobanie,
Tak jak Ty, Panie!

6. Ty nie masz nigdy względu na człowieka,
Lecz sprawiedliwa nas zapłata czeka.
Chwałę i cześć dasz dziatkom swym pobożnym,
Hańbę bezbożnym.

7. Jeśli doczesne życie skończę w wierze,
Wiecznego życia śmierć mi nie odbierze.
Z jakąż radością ujrzę, Boże, Ciebie
- Zbawiony w niebie!

słowa: Kancjonał ks. J. Heczki
muzyka: Maciej Figas ISCR