Wyznanie pielgrzyma

jestem tutaj tylko pielgrzymem
i nic mnie nie zatrzyma z drodze
wytrzymam każdą złą godzinę
w słońcu, w deszczu, w skwarze i chłodzie

nic tutaj do mnie nie należy
wszystko jest dla mnie tylko pyłem
zostawię to, jak ten, co wierzy
bo przecież jestem tu na chwilę





wszystko, co mam noszę ze sobą
i tak to kiedyś zwrócę Tobie
zachwyt, gdy idę polną drogą
to, czego w życiu już nie zrobię

za wszystko umiem podziękować
za ból i radość, chęć wytrwania
że mnie podnosisz wciąż od nowa
i za ten skromny kąt do spania

za to, że jesteś moim życiem
i choćby nie wiem, co się [stało]
gdy będę na dnie lub na szczycie
to wiem, że z Tobą poznam miłość

za to, że jesteś moim życiem
i choćby nie wiem, co się [stało]
gdy będę na dnie lub na szczycie
to wiem, że z Tobą poznam miłość

słowa: ks. Mariusz Bernyś
muzyka: Maciej Figas