Przyjdź

1.
przyjdź, Panie Jezu, z wielką siłą
bo jest, jakby Ciebie nie było
przyjdź, Panie, choć nie jestem godzien
po niebie, ziemi lub po wodzie
przyjdź, bo już [ja] nie daję rady
poprzez samotność, wierność, zdrady
przyjdź, bo już tak [ja] żyć nie mogę
pokaż mi tę jedyną drogę





2.
ja wszystko dla niej rzucę, Panie
jak prorok powiem: "niech się stanie"
przyjdź, [dopóki] się jeszcze trzymam
przyjdź, nim nadejdzie zła godzina
błagam jak żebrak[,] nie chcę więcej
rozpal mi [me] zranione serce
ugaś bolesne w nim pragnienie
pięknym Serca Twego promieniem

3.
przyjdź, nawet jak złodziej [w] złej porze
ja serce na oścież otworzę
przyjdź, nim kolejny raz upadnę
tak już chcę słyszeć Twoje: "pragnę"
przyjdź, choćby nie wiem, jak bolało
przyjdź, weź dusze moją i ciało
przyjdź w blasku światła lub w ukryciu
przyjdź, bo bez Ciebie nic po życiu

Coda
tak, żeby życie się spełniło
i żeby mnie dotknęła Miłość
przyjdź jak smak życia w [pszennym] chlebie
i przytul mnie, i przemień w siebie

słowa: ks. Mariusz Bernyś
muzyka: Maciej Figas